Madordning

Fritidsklubbens madordning er et sundt mellemmåltid, som bliver serveret, så dit barn kan holde kroppen kørende hele dagen. Madordningen er 35-40% økologisk

Børn har brug for et eftermiddags-måltid for at kunne fungere og være aktiv hele dagen.

Hvis du vil have lidt at spise og lidt at drikke hver eftermiddag, skal du tilmeldes vores madordning. Det koster 115 kr. pr. md. at være tilmeldt klubbens madordning. Beløbet skal betales via vores klubkort-ordning
Da klubben satser på sundhed, har vi derfor udvidet vores madordning, dvs. at medlemmerne kan få et mellemmåltid midt på dagen, i tidsrummet fra 14.00 - 16.30.

Ud af vores ca. 300 medlemmer, benytter ca. 60% sig af tilbuddet. Da medlemmerne er i voksealderen, har lange skoledage og er aktive i fritiden, er madordningen et godt supplement til madpakken, og det er også med til at opretholde blodsukkeret. Som konsekvens heraf mener vi, at vi ser et mindre antal konfliktsituationer børnene indbyrdes.
Madordningen kan bestå af hjemmebagt brød, varme retter, mm. og vi ligger vægt på de friske råvarer, - og masser af grøntsager. Alternativt kan man også vælge et stykke frisk frugt.
Medlemmerne har mulighed for at bestemme ugens menu (sunde retter), da vi så vidt muligt opfylder deres ønsker, som vi modtager via personlig henvendelser. Vi er naturligvis altid åben over for nye opskrifter.

Økologi i fritidsklubben

Fra januar 2020, er 35-40 % af vores madordning økologisk.

Vi kan som det øvrige samfund se bevægelsen, samt den sunde fornuft i økologien, og dette er en beslutning, som vi i personalegruppen har truffet i fælleskab. Dette vil som udgangspunkt ikke påvirke den nuværende pris på 99 kr. for madordningen. Vi har vores helt køkkenassistent (Pia), som kyndigt tager sig af vores madordning, og som ligeledes har en begejstring for økologien. Vores mål er, at hæve de økologiske procenter år for år.

Her er listen over vores økologiske varer (35-40%)

Mælk
Yougurt
Feta ost